Hoe Securex het bestellen van visitekaartjes optimaliseerde

Elke dag staan er 1.700 Securex-medewerkers klaar om meer dan 83.000 bedrijven en 116.000 zelfstandigen te helpen als HR-partner.

De uitdaging: efficiënter beheer van de visitekaartjes

Volgens Jolien Vercamer, Client Communication Officer bij Securex, was het bestellen van de visitekaartjes een vrij intensief proces.
Telkens wanneer iemand visitekaartjes aanvroeg moest de grafische vormgever de kaartjes opmaken, wijzigen, laten goedkeuren en tot slot doorsturen naar een externe drukker. Securex was op zoek naar een manier om dit proces efficiënter te beheren.

Sinds enige tijd hanteren we bij Securex een nieuwe huisstijl. Daarnaast waren we ook zoekende naar een digitale oplossing zodat er minder tussenkomst door ons grafisch team nodig zou zijn. Fileshop bood een oplossing voor onze wensen.

Jolien Vercamer
securex-banner.jpg

De oplossing: Fileshop om de workflow te optimaliseren

Perka bood met Fileshop een oplossing. Voortaan loggen medewerkers eenvoudig in op een online platform waar ze de templates van de visitekaartjes van Securex aantreffen. Enkel de vooraf gedefinieerde velden zoals de naam, voornaam of functie dienen nog ingevuld te worden. De kantoorgegevens van de geselecteerde vestiging worden vervolgens automatisch aangevuld.
De eindverantwoordelijke hoeft het order enkel nog goed te keuren om in productie te gaan en binnen de kortste tijd worden de kaartjes geleverd op het gewenste adres.

We hebben bij meerdere leveranciers navraag gedaan. Na de demo van Perka waren we al vrij snel overtuigd van de meerwaarde en mogelijkheden van Fileshop. De tool is snel en makkelijk te gebruiken. Uiteraard speelde ook de kwaliteit van het drukwerk een belangrijke rol. Dit maakte ook deel uit van onze criteria om over te schakelen.

Jolien Vercamer

Cijfers in de spotlight

270 medewerkers van Securex hebben reeds hun visitekaartjes besteld via dit systeem. Wekelijks verzamelt Perka zo’n vijf tot tien nieuwe bestellingen. Deze worden geprint, verpakt per filiaal en verzonden naar een centrale. Van daaruit worden ze via het eigen distributiekanaal van Securex tot bij de medewerker gebracht.

Download deze case als pdf en blijft op de hoogte van nieuwe cases.

Deze gegevens worden gebruikt om u te contacteren om uw vraag of opmerking te beantwoorden.
Deze gegevens worden niet doorgegeven aan derde partijen. Meer informatie vindt u in ons privacybeleid.

Krijg printsmarter advies...

...en wij brengen uw koffietas mee.

Deze gegevens worden gebruikt om u te contacteren om uw vraag of opmerking te beantwoorden.
Deze gegevens worden niet doorgegeven aan derde partijen. Meer informatie vindt u in ons privacybeleid.

Share

Cases in de spotlight