De uitdaging: mensen (re)activeren om een gift te doen
"De giften die mensen geven kunnen spontaan gebeuren via de website, maar doorgaans worden de meeste giften getriggerd naar aanleiding van een direct marketing actie.”
Kwetsbare mensen helpen in nood, zo kan je de missie van het Rode Kruis best samenvatten. De hulpverlening gebeurt in volledige (financiële) onafhankelijkheid. Hoe kan een humanitaire organisatie als Rode Kruis-Vlaanderen kan enkel overleven dankzij donaties.
De mensen kunnen spontaan een gift doen via de website, maar de meeste giften worden getriggerd naar aanleiding van een direct-marketingactie. Het is echter niet alleen belangrijk om mensen aan te zetten om een gift te doen op korte termijn, maar ook om een warme relatie te onderhouden met de donateurs op lange termijn.
De oplossing: een warme relatie onderhouden met een gepersonaliseerde boodschap
Wie een schenking doet aan het Rode Kruis, ontvangt kort daarna een gepersonaliseerde bedankkaart in de bus. Perka helpt Rode Kruis-Vlaanderen met het organiseren en drukken van deze gepersonaliseerde boodschappen.
De kaarten worden tot in de puntjes gepersonaliseerd. Naar gelang de gegevens in de database krijgen de foto’s, de aanspreking op zowel voor- als achterzijde, het PB-nummer en de bedanktekst een persoonlijke touch.
Wekelijks gaan er zo ongeveer 500 uiterst persoonlijke bedankkaarten de deur uit.
Perka maakt het mogelijk om de doorlooptijd van een nieuw project te herleiden tot slechts enkele klikken. Door slimmer te drukken kan Rode Kruis-Vlaanderen zich volledig focussen op zijn kerntaak, het helpen van mensen in nood.