Hoe kan een immokantoor met drukwerk flexibel inspelen op de snel veranderende vastgoedmarkt?

Het kopen of huren van een nieuwe woonst is voor velen een belangrijke beslissing. Om mensen te helpen bij deze zoektocht tracht ERA kantoor Vandenbussche geïnteresseerden zo goed en snel mogelijk te informeren over het nieuwe aanbod. Naast online kanalen als website en sociale media, speelt het verspreiden van drukwerk daarbij nog steeds een belangrijke rol.

Probleemstelling: Sneller en goedkoper informeren van het doelpubliek

Hoe kan een immo kantoor de flow van het drukwerk optimaliseren en op die manier tijd en geld besparen? Met die vraag klopte de zaakvoerder van ERA kantoor Vandenbussche in februari 2019 op de deur van Perka. De briefing was vrij duidelijk:

"Ik wil een systeem om zelf mijn flyers op te maken. Het moet flexibel én intuïtief zijn. Ten tweede moet ik zorgeloos mijn flyers kunnen laten drukken en snel via huis-aan-huis laten bedelen."

Zaakvoerder Jan Vandenbussche

Met de Fileshop software ontwikkelde Perka een oplossing die tegemoet kwam aan deze vraag.

Oplossing: Fileshop als ideale tool voor een betere flow

Perka creëerde een aantal templates die ter beschikking werden gesteld in Fileshop. Het voordeel is dat de zaakvoerder voortaan zonder grafische voorkennis de designs zelf eenvoudig kan creëren en aanpassen via een intuïtieve interface. Beelden, teksten, iconen worden in het online platform aangepast zonder te raken aan de huisstijl. Nadat de preview wordt goedgekeurd, wordt de bestelling onmiddellijk doorgegeven aan de drukkerij. Tegelijkertijd wordt ook de regio voor de huis-aan-huisverspreiding doorgegeven. Perka zorgt daarna voor de rest: het printen, drukken, de afhandeling door Distripost en de afgifte bij Bpost. De totaalprijs van drukwerk én distributiekosten zijn onmiddellijk duidelijk. Op die manier kan de zaakvoerder beslissen om de oplage van de folders aan te passen in functie van de waarde van het pand.

“Perka kwam op een uitgelezen moment. Naast het online verhaal willen we het offline verhaal niet volledig links laten liggen. We zochten een efficiënte manier om aan huis-aan-huisbedeling te doen, op het moment dat wij het willen. We kiezen zelf de content, kiezen zelf de regio en hebben een zeer duidelijk beeld van de effectieve kost. De gepersonaliseerde lay-out zorgt ervoor dat we opvallen in de brievenbus, want uiteindelijk is dat de bedoeling. Dit zowel voor de panden als voor onze naamsbekenheid.”

Zaakvoerder Jan Vandenbussche

De hele workflow neemt voor Era Vandenbussche 10 minuten in beslag. De Perka-medewerkers blijven bovendien beschikbaar voor de klant tijdens het hele proces indien er onverwachts problemen of wijzigingen opduiken. Met deze klantgerichte aanpak onderscheidt Perka zich dan ook duidelijk van de online drukkerijen. Ook andere media zoals bijvoorbeeld advertenties, etalage-displays of stickers kunnen op deze wijze beheerd, gepersonaliseerd en geprint worden. Bouw zoals Era met ons aan een slimmere manier van drukken.

Download deze case als pdf en blijft op de hoogte van nieuwe cases.

Krijg print smarter advies...

...en wij brengen uw koffietas mee.

Deze gegevens worden gebruikt om jou te contacteren om je vraag of opmerking te beantwoorden.
Deze gegevens worden niet doorgegeven aan derde partijen. Meer informatie vind je in ons privacybeleid.

Share

Cases in de spotlight