De uitdaging: Mensen (re)activeren om een gift te doen

In de eerste plaats draait Rode Kruis-Vlaanderen om vrijwilligers die ervoor zorgen dat kwetsbare mensen zo snel mogelijk professioneel en efficiënt geholpen kunnen worden. De giften die de organisatie ontvangt van particulieren en bedrijven zijn een tweede bron die de organisatiemotor draaiende houden.

De giften die mensen geven kunnen spontaan gebeuren via de website, maar doorgaans worden de meeste giften getriggerd naar aanleiding van een direct marketing actie.

Het is echter niet alleen belangrijk om mensen aan te zetten om een gift te doen op korte termijn, maar ook om een warme relatie te onderhouden met de donateurs op lange termijn.

De oplossing: Een warme relatie onderhouden met een gepersonaliseerde boodschap

Personen die een gift doen aan het Rode Kruis, ontvangen kort daarna een gepersonaliseerde bedankkaart per post. Het doel is om de schenker met aangepaste content te bedanken voor hun steun. Perka helpt Rode Kruis-Vlaanderen met het managen en drukken van deze gepersonaliseerde boodschappen.

De gepersonaliseerde kaart wordt volledig variabel opgebouwd, in functie van gegevens in de database: de foto’s, de aanspreking op zowel voor- als achterzijde, het gepersonaliseerd PB-nummer en de bedanktekst.De kaarten worden bovendien gepersonaliseerd in functie van het project waarvoor de persoon een donatie heeft gedaan. Dit kan bijvoorbeeld gaan om een ramp of de algemene werking van het Rode Kruis. Op die manier gaan er wekelijks ongeveer 500 bedankkaarten de deur uit.

De workflow van Perka maakt het mogelijk om de doorlooptijd van een nieuw project te herleiden tot slechts enkele klikken. Ook bij een bestaand project kunnen de beelden op de server eenvoudig aangepast worden. Door slimmer te drukken kan Rode Kruis-Vlaanderen zich volledig focussen op zijn kerntaak, het helpen van mensen in nood.