Hoe Aveve er in slaagt op een relevante manier te communiceren met haar klanten?

De uitdaging: Hoe stem je de content van je drukwerk beter af op je doelgroep?

Iedere dag worden we als consument overstelpt met duizenden communicatieboodschappen, zowel offline als online. Voor Aveve is het dan ook belangrijk om in te zetten op relevante en gepersonaliseerde communicatie naar haar klanten. De aangeboden promoties kunnen seizoensgebonden zijn, maar kunnen ook op basis van specifiek aankoopgedrag gebeuren.

Kocht je in het verleden bijvoorbeeld als hondenliefhebber voeding voor je huisdier, dan zal je een paar keer per jaar een postkaart in de bus vinden met een sterke promotie op hondenvoer. Kocht je een tomatenplantje aan bij Aveve, dan zal een kortingsbon op meststoffen voor deze plant weer niet lang op zich laten wachten. De promoties voor de ene klant zal er met andere woorden anders uitzien dan de promoties voor de andere klant. De vanzelfsprekende uitdaging is om deze drukwerk workflow in goede banen te leiden.

De oplossing: Segmentatie en de flexibileit van Perka

De segmentatie gebeurt op basis van de “My Aveve-kaart”, die de aankopen van klanten registreert. Aveve tracht vooral per e-mail haar klanten te bereiken, om kort op de bal te kunnen spelen. Direct mailings via de post blijven echter een belangrijk middel. Ten eerste hebben ze niet van alle klanten een opt-in in de database en ten tweede mag de impact van gepersonaliseerd drukwerk zeker niet onderschat worden.

Deze postkaart wordt twee à drie keer per jaar uitgestuurd. Enerzijds is het de bedoeling om nieuwe klanten te werven voor hun getrouwheidsprogramma. Anderzijds is het doel om zoveel mogelijk (bestaande) klanten aan te zetten zich aan te melden voor de maandelijkse e-nieuwsbrief. Voor het gepersonaliseerd drukwerk rekent Aveve al geruime tijd op de professionele ondersteuning van Perka. Voor Kelly Vanderperren, Verantwoordelijke Analyse en My Aveve, is de keuze voor Perka als drukkerij en partner duidelijk:

"De flexibiliteit van Perka maakt dat we enorm kort op de bal kunnen spelen met nieuwe promoties én dat we klanten promo's bieden die ze echt nodig hebben. Ideaal!"

Kelly Vanderperren

Download deze case als pdf en blijft op de hoogte van nieuwe cases.

Deze gegevens worden gebruikt om u te contacteren om uw vraag of opmerking te beantwoorden.
Deze gegevens worden niet doorgegeven aan derde partijen. Meer informatie vindt u in ons privacybeleid.

Krijg printsmarter advies...

...en wij brengen uw koffietas mee.

Deze gegevens worden gebruikt om u te contacteren om uw vraag of opmerking te beantwoorden.
Deze gegevens worden niet doorgegeven aan derde partijen. Meer informatie vindt u in ons privacybeleid.

Share

Cases in de spotlight