Hoe Aveve erin slaagt op een relevante manier te communiceren met haar klanten

De uitdaging: hoe stem je de content van je drukwerk beter af op je doelgroep?

Aveve wil op een relevante en persoonlijke manier communiceren naar zijn klanten. De winkels bieden naast seizoensgebonden promoties ook persoonsgebonden promoties aan.

Het komt er dus op neer dat de promoties van ene klant er anders zullen uitzien dan de promoties voor de andere klant. Het is dan uiteraard van belang dat de juiste promoactie aan de juiste persoon gelinkt wordt. Iemand die vaak hondenvoeding koopt, zal andere promoties kunnen verwachten dan iemand die vaak tuinartikelen koopt.

De oplossing: segmentatie en de flexibiliteit van Perka

De segmentatie gebeurt op basis van de “My Aveve-kaart”, die de aankopen van klanten registreert. De klant snel bereiken doet Aveve per e-mail en daarnaast vormen de direct mailing via de post een belangrijk communicatiemiddel, al was het maar omdat Aveve niet van elke klant de opt-ins heeft.

De winkelketen verstuurt halfjaarlijks een postkaart om het getrouwheidsprogramma te promoten en om zo veel mogelijk klanten zich te laten inschrijven op de nieuwsbrief.

Voor het gepersonaliseerd drukwerk rekent Aveve al geruime tijd op de professionele ondersteuning van Perka. Voor Kelly Vanderperren, Verantwoordelijke Analyse en My Aveve, is de keuze voor Perka als drukkerij en partner duidelijk:

"De flexibiliteit van Perka maakt dat we enorm kort op de bal kunnen spelen met nieuwe promoties én dat we klanten promo's bieden die ze echt nodig hebben. Ideaal!"

Kelly Vanderperren

Download deze case als pdf en blijft op de hoogte van nieuwe cases.

Deze gegevens worden gebruikt om u te contacteren om uw vraag of opmerking te beantwoorden.
Deze gegevens worden niet doorgegeven aan derde partijen. Meer informatie vindt u in ons privacybeleid.

Krijg printsmarter advies...

...en wij brengen uw koffietas mee.

Deze gegevens worden gebruikt om u te contacteren om uw vraag of opmerking te beantwoorden.
Deze gegevens worden niet doorgegeven aan derde partijen. Meer informatie vindt u in ons privacybeleid.

Share

Cases in de spotlight