
De uitdaging: tijdverlies en fouten verminderen
Met de nieuwe slogan “Hier groeit plezier” en een nieuw winkelconcept wil Aveve haar positie in de toekomst verstevigen. Bij deze vernieuwing wordt elk filiaal aangemoedigd door het hoofdkantoor om deze belevingsmomenten, zoals barbecue- en bakdemonstraties, te organiseren.
"Gaandeweg zijn we beginnen nadenken of er geen kortere weg mogelijk is. Op die manier hebben we met Perka bekeken of we dit drukproces niet eenvoudiger via een online platform kunnen laten verlopen."
Sandra Uytterhoeven, Project Marketeer Aveve
De oplossing: decentralisatie dankzij de Fileshop
Nadat ze een benchmark organiseerde, koos de marketingafdeling uiteindelijk voor Perka vanwege de flexibiliteit van ons systeem en de tevredenheid over het in het verleden geleverde drukwerk.
"Vroeger was het puzzelen om een structuur te vinden om te zien wanneer we de belevingsmomenten doorgaven naar de drukkerij. We gaven ze door naargelang ze binnenkwamen bij ons. De ene keer was dat vier weken voor de aanvang van het event, de andere keer 6 maanden, met het risico dat er ondertussen dingen veranderden. We zijn de denkpiste van Perka gevolgd. We zagen het soms wat te ingewikkeld allemaal, terwijl het soms wel eenvoudiger kon."
Sandra Uytterhoeven, Project Marketeer Aveve
Met de Fileshop-software regelen de filialen hun belevingsmoment gewoon zelf. De templates van Aveve altijd zijn online beschikbaar. De winkel kan zelf de input controleren en het voorbeeld checken op foutjes. Met een eenvoudige klik krijgt Perka de opdracht om te printen en weet de hoofdzetel van Aveve dat er een belevingsmoment op het programma staat. Het systeem is namelijk ook volledig geïntegreerd in de interne werking van Aveve.
Voor de centrale afdeling wordt er zo heel wel wat tijd uitgespaard.